Mijn eerste week

7 februari 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Zo ik ben nu al een aantal dagen in het oh zo mooie Kaapstad. Het leek mij een goed moment om een verhaal te schrijven over mijn dagen hier. Maar eerst...

Het afscheid op Schiphol, dat is altijd het minst leuke van op reis gaan denk ik. Een goede vriendin van mij, Danielle, en haar vriend kwamen mij uitzwaaien. Verder waren natuurlijk mijn vader en moeder aanwezig. Hoewel het afscheid nemen zwarte was, had ik onwijs veel zin in mijn reis. Eenmaal door de douane, had ik tijd om mijn gate te zoeken. Ik vlieg met Emirates en ik had een tussen stop op Dubai. Van Amsterdam tot Dubai zat ik in het grootste vliegtuig ter wereld en ja hij was echt heeeeeeeel groot!! De reis verliep prima, helaas heb ik wel maar 4 uurtjes kunnen slapen terwijl ik in totaal 20 uur onderweg was (inclusief mijn tussen stop).

Toen ik in Kaapstad aankwam stond Patrick, de directeur van ISS Palumbo mij op te wachten. We zijn even naar het kantoor gereden en vervolgens naar mijn woning. Er was een Duitse jongen voor het laatst dus hadden ze een braai gegeven. Het was heel gezellig en super warm natuurlijk. De volgende dag moest gewoon op kantoor aanwezig zijn, dus ik heb die dag niet echt kunnen uitrusten.

Maandag, mijn eerste dag op kantoor. Patrick kwam mij vandaag ophalen en heeft mij ook weer thuis gebracht. Gelukkig bestaat het team uit niet zoveel mensen dus kon ik de namen van iedereen onthouden. We hebben de afspraak gemaakt dat ik elke week met iemand anders meekijk zodat ik na 2 maanden inprincipe iedereen kan helpen. Super handig, gevarieerd en leuk!! Deze week doe ik Freight forwarding met Melvill. Maandag heb ik mij vooral ingelezen over wat het bedrijf precies doet en ik heb mee gekeken met Melvill.

Dinsdag, helaas was er nog geen computer voor mij beschikbaar, dus ik heb weer met Melvill mee gekeken. Verder ben ik met Nicole, de receptioniste, naar de Spar geweest voor een my city buscard. Gary heeft mij opgehaald en ik moest voor het eerst terug met de bus. Wat een ramp in 30 graden!! De bus was heel vol en het was echt een missie om te komen waar ik moest zijn. Uiteindelijk zit ik nu op de bank dit verhaal te maken dus het is goed gekomen. Het is best een makkelijke verbinding mits je bij de goede bushalte uitstapt. Ik heb dus nog leuk rondjes gelopen omdat ik niet wist waar het huis was. Morgen gaat het vast beter.

We hebben hier 2x in de week een schoonmaakster. Ze maakt alles voor iedereen schoon en ze doet de was. Heel handig al zeg ik het zelf!!

Dit was het voor vandaag!! Jullie zullen snel meer kunnen lezen!!

1. Pa:
    7 februari 2017
    Hoi Daphne, leuk verhaal over je eerste ervaringen in Cape Town. Hopelijk heb je, met een huisgenoot, het weekend tijd om de stad verder te gaan verkennen. In de stad lopen toch geen wilde beesten? Hahaha, alhoewel, die lopen geloof ik in iedere stad of land. We blijven appen en hopelijk kunnen we het weekend even op Skype afspreken. Groetjes, pa x
  2. Silvia:
    7 februari 2017
    Hoi Daphne, fijn dat je goed bent opgevangen de eerste dagen. Nu lekker aan de slag en de omgeving verkennen. Leuk om je verhaal hier te lezen. We gaan het volgen! Groetjes Bas en Silvia
  3. Elly en Ruud:
    13 februari 2017
    Hoi Daphne,
    Leuk te lezen dat je het daar helemaal naar je zin gaat krijgen! Leuke kamer, collega's en beter weer dan hier. We gaan je volgen en zijn benieuwd naar je volgende verhalen en foto's.
    Groetjes Elly en Ruud