Week 6

16 maart 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Het is een tijd geleden dat ik wat heb gepost en ik heb zoveel gedaan. Wat gaat de tijd hier toch snel, de weken vliegen voorbij.

In de tussentijd heb ik een hoop mensen leren kennen en super veel leuke dingen gedaan! Waar zal ik eens beginnen..
In 1 van mijn eerste weken ben ik naar de beauty salon geweest, die zit in hetzelfde gebouw als het kantoor waar ik werk. Daar leerde ik Chrystal, zij heeft mijn nagels gedaan en daarna waren we vriendinnen. Bizar hoe snel dat kan gaan. We hebben vaak avonden na het werk wat gedronken of gegeten. Echt super gezellig! Chrystal kreeg een aanbod om op een cruise in Griekenland te werken en uiteraard heeft ze daar ja opgezegd. Dus toen ik hier 3 tot 4 weken was vertrek zij naar Griekenland. Erg jammer voor mij maar super leuk voor haar. Ze werkt er tot en met november dus misschien ga ik van de zomer nog even langs.

Op de Facebook pagina; Nederlanders in Kaapstad, had ik een berichtje geplaatst wie er een keer wat wilde drinken. Daar reageerde Miriam op. Zij heeft hier 2 jaar geleden stage gelopen en is voor 5 weken vakantie weer terug gekomen naar Kaapstad. Het klikte meteen super goed en we hebben inmiddels al super vaak afgesproken. We gaan regelmatig (Lees 3 a 4x in de week) ergens samen wat eten of drinken.

We zijn vorige week donderdag naar het zwembad en strand geweest. Ik had een dag je vrij genomen, want het werd 35 graden, veel te warm om te werken. Uiteindelijk ook veel te warm om te zonnen. Wat gebeurd er als je voor het eerst met je nederlandse witte benen gaat zonnen? Juist je verbrand super hard. Eindstand vuur rode benen en rug en dat zorgde er voor dat ik niet kon lopen, zitten, liggen en staan zonder pijn. Geen groot succes kan ik jullie vertellen. Op dit moment ben ik uiteraard helemaal aan het vervellen, maar gelukkig kan ik zondag weer zonnen.

Zondag gaan Miriam en ik naar Boulders Beach in Simonstown. Daar kunnen we met pinguins zwemmen die daar in het wild leven maar ondertussen al erg gewend zijn aan mensen. Dus dat gaat mooie foto's opleveren.

Mijn stage is ook nog steeds erg leuk. Inmiddels heb ik 2 bedrijven binnen gehaald en heb ik morgen een 3e meeting. Ik doe dus nog steeds de marketing en dat blijf ik voorlopig nog doen. Ik krijg nu wel verschillende taken nog er Naast zodat ik meer all round word. Super leuk dus!!

Dit was het weer voor nu!! Een mooie lap tekst in 1x en uiteraard voeg ik ook mooie foto's toe.

Jullie lezen snel meer!! Xxx
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa:
    16 maart 2017
    Hoi Daphne, ja het zijn leuke ervaringen die je op doet in Cape Town. Deze ervaringen zullen je verdere leven bijblijven. Het is mooi dat we ook regelmatig via de app videogesprekken kunnen hebben. Zeker op deze afstand is het prettig om op deze manier contact te hebben. We hopen leuke foto's te gaan zien van het aankomend weekend. Hopelijk loopt je zakelijke afspraak van morgen ook positief af. We zullen je het weekend wel weer spreken. Groetjes van ons x
  2. Elly en Ruud:
    19 maart 2017
    Hoi Daphne,
    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt. Gelijk heb je hoor , lekker veel leuke dingen doen, je bent daar waarschijnlijk maar 1 keer dus geniet er van !!
    We zijn benieuwd naar je foto's van het zwemmen met de pinguins. we gaan je verhalen daarover wel weer lezen.
    Groetjes uit Boskoop xx
  3. Siss:
    19 maart 2017
    Heeeey lekker wijffie,

Zoo hehe eindelijk had ik tijd om even je ervaringen te lezen!!! SUPER LEUK! We zijn zo ontzettend trots op je... Je doet het waanzinnig je bent een kanjer!!

Hoe waren de pinguïns? Inmiddels al minder verband na je lekkere dagje strand... We gaan snel weer ff facetimen!! Denk aan jou morgen, laat je ons even weten hoe je meeting is gegaan!! love you!