Week 11

24 april 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Ik heb weer zoveel leuke dingen gedaan!!

Op vrijdag 21 april ben ik met een collega naar Saldanha Bay geweest. Dat is 1,5 uur rijden van het kantoor. We moesten een schip inklaren en dus documenten ophalen en laten tekenen. Het was leuk dat ik mocht zien hoe een waterklerk te werk gaat. Het was ook nog eens heerlijk weer en ik heb dus ook leuke foto's kunnen maken.

Op zaterdag heb ik eerst mijn pakketje opgehaald bij het postkantoor. Mijn moeder en siss hadden een pakketje 5 weken geleden opgestuurd met snoep, koek, tijdschriften en kaarten. In de avond ben ik met een beste vriend van mijn huisgenoot uiteten geweest. Ik heb heerlijke kingsize garnalen op en cocktails.

Op zondag heb ik een hele leuke dag gehad met mijn Mentrix, Ciska, die hier op vakantie is met haar partner en een ander jong stel. We gingen snorkelen met zeehonden in Hout Baai. Het zeewater was 12 graden dus we kregen een wetsuit, handschoenen, laarsjes, flippers en een snorkel. De zeehonden leven gewoon in het wild, we kwamen in hun territorium en we mochten ze dus niet aaien of aanraken. De zeehonden zijn zo nieuwsgierig en speels. Sommige gingen kunstjes doen of kwamen echt heel dichtbij. De kleintjes kwamen graag bij je in de buurt en bleven je aankijken. Eentje had een tijdje met mij "gespeeld" en gaf later een soort van kusje tegen mijn duikbril. Toch wel een beetje spannend als een wild dier zo dichtbij komt. Wat een herinnering!! Het was echt geweldig en iets wat ik nooit meer zal vergeten!!

Na het duiken zijn we naar de markt geweest en hebben we nog wat foto's gemaakt van het geweldige uitzicht. Daarna zijn we terug naar de auto gegaan en naar Signal Hill gereden. Daar heb je een super mooi uitzicht over heel Kaapstad en uiteraard ook weer foto's gemaakt. Als afsluiting van de dag gingen we in Longstreet eten bij het Mexicaanse restaurant; Buenos Vista. Ik was daar al meerdere keren geweest en je kan er echt heerlijk eten en drinken voor weinig geld. Na het eten hebben ze mij thuis afgezet.

Vandaag, maandag 24 april, komt Ciska bij mij op kantoor kijken en daarna gaan we met z'n alle naar V&A Waterfront. Dat is de grote shoppingmall en daarna gaan we daar lekker eten.

Dat was het voor nu. De foto's ga ik er later vandaag opzetten!

Kusjes!!

Daphne

1. Ciska:
    9 mei 2017
    Hoi Daphne,
    Voor ons zit de reis er weer op, wat hebben we genoten en wat was het leuk om je te bezoeken. Geniet er nog van, veel liefs x
  2. Daphne:
    10 mei 2017
    Hoi Ciska,
    Hopelijk hebben jullie een heerlijke vakantie gehad. Bedankt voor de leuke dagen, het was leuk om dit mee te maken!
    Veel liefs xx